more than a week later, I am a changed man. - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Tomas Staps - WaarBenJij.nu more than a week later, I am a changed man. - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Tomas Staps - WaarBenJij.nu

more than a week later, I am a changed man.

Blijf op de hoogte en volg Tomas

12 Juli 2015 | Canada, Edmonton

Vorige week donderdag vertrokken wij rond half 11 naar een plek in de bossen van alberta, het was 3 uur rijden naar de plek wat hier een kort ritje is. maar thuis is het heel nederland door crossen. We kwamen op de plek van het festival daar krijgen wij ons bandje voor vrijwilligers en mijn eerste indruk was, hmm zoveel anders dan in nederland. Het was allemaal redelijk klein en niet zo extravagant als in nederland. Maar het was ook een festival voor 2500 man. Na 3 dagen goed gefeest te hebben en lekker lam doen moest ik mij zondag om 4 uur smiddags melden bij de vrijwillgersbalie.


Vanuit daar kwamen we bij een groepje mensen moesten we onszelf voorstellen en gingen we aan de slag. We kregen een vuilniszak en een recycle zak mee zodat we konden gaan ''sweepen'' wat betekent in een rijtje een veld doorlopen en alles van de grond afrapen wat je vind. In het begin wel lachen voor 10 dollar per uur maar het word snel saai en eentonig. De volgende dag mocht ik gelukkig wat anders doen (dacht ik toen). Ik moest het vuilnis gaan checken en bij elkaar zetten al de recycles en normaal vuil, tot mijn ontdekking dacht ik dat de meeste in canada heel netjes zijn en om hun milieu geven. Maar zoveel troep werd er hier ook weggepleurd en rotzooi gemaakt dat ik er een beetje chagrijnig van werd. Waarop mensen zeiden ''people get fucked up and forget things'' dat maakt het nog niet goed. 3e dag moest ik weer gaan sweeping in de bloedhete zon waar ik na een tijdje helemaal gek van werd. Gelukkig mocht ik daarna met de truck vuilnistonnen ophalen en lekker op de aanhanger zitten. Al was het een zeer leuke en leerzame ervaring, ik denk niet dat ik het snel nog een keer zal doen voor 8 euro per uur. in ieder geval niet ''sweepen''. 1 ding weet ik wel zeker. Ik zal een stuk beter gaan recyclen wanneer ik weer thuis ben.

Nou komt eigenlijk het belangrijkste van mijn hele trip. Ik werd gisteren wakker na een feestje en voelde mij echt weer eens wakker. Ik voelde mij blij opgewekt en had zoveel zin om dingen te doen en zoveel ideeën in mijn hoofd om te doen dat ik me gewoon compleet veranderd voel en ongelofelijk relaxt. Net of er een schakeling in mijn hoofd om is geslagen en mijn hele leven weer terug heb, mijn hele inspiratie om te koken en ambitie om verder te komen. Dus ben ik van plan om binnenkort weer naar huis te komen omdat het hele verhaal over mijn eigen plek zoeken toch heel erg blijft dringen. Hierbij wil ik de mensen bedanken die mij gesteund hebben deze 3 weken en tot snel in nederland!

  • 12 Juli 2015 - 22:55

    Marion:

    Hey Tomas,
    Je bent weer wat ervaringen rijker lees ik wel waar je ook zeker weer iets van geleerd hebt!
    Fijn dat je, ondertussen ook weer jezelf terug gevonden hebt, de Tomas met een passie voor koken en die daar verder mee wil!
    Goed dat je weer in die positieve mood terug komt naar Nederland.......en dan weer een frisse start maken!
    We horen het wel wanneer je er weer bent!
    Goede reis in ieder geval!!!!

    Groetjes

  • 14 Juli 2015 - 13:32

    Geert:

    Holla Toompje,

    Goed om te lezen dat je het chill hebt daar. Je bent toch niet van plan om nu al terug te keren? Een beetje heimwee zeker? Geef But een kusje van mij en neem een lekkere molson canadian mee voor mee :D. Geniet er nog van!

    Groeten,

    Geert

  • 14 Juli 2015 - 16:13

    Tomas:

    beste Gert,

    Ik hoop niet dat je deze reactie hebt bedacht door alleen het lezen van dit verslag.
    Als je de rest leest zul je zien dat heimwee, niet echt ter sprake Is want daar moet je een thuis voor hebben.
    aangezien ik me nergens meer thuis voel en een thuis op wil gaan bouwen waar ik nog enigzins geliefden heb. Zit er niks anders op dan huiswaarts te keren. Mede dat, het tijdstip waarop ik hier aankwam was ook niet bepaald ideaal, kwam weer midden in een relatie waar ik niet tussen wilde staan. Al met al lees de rest maar. Dit is een keuze waar ik weken op heb zitten broeien en eerst moet doen voordat ik terug keer naar het reisjes maken.

    Groetjes Tomas

    P.s. molson is smerig wtf?

  • 16 Juli 2015 - 23:32

    Loes:

    Tomas,

    Super tof dat je weer lust in het leven hebt gevonden!
    Hier was je aan toe en geniet er nog even van!! Heimwee is ook maar een woord wat veel definities heeft. Het zelfde geld voor thuis.

    X loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tomas

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 2948

Voorgaande reizen:

23 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: